Lekker ontspannen zwemmen vóór de Pyreneeën.. - Reisverslag uit Lurbe-Saint-Christau, Frankrijk van liam rooij - WaarBenJij.nu Lekker ontspannen zwemmen vóór de Pyreneeën.. - Reisverslag uit Lurbe-Saint-Christau, Frankrijk van liam rooij - WaarBenJij.nu

Lekker ontspannen zwemmen vóór de Pyreneeën..

Door: Liam en Sjef

Blijf op de hoogte en volg liam

03 Augustus 2016 | Frankrijk, Lurbe-Saint-Christau

Lurbe-Saint-Christau, 03-08-2016, 15h30..

‘Quatre-vingt huit de kilomètres’ oppe teller een mooi getalletje en de 3de dag fietsen zit erop.. Vanochtend al redelijk vroeg wakker van gestommel op het marktplein.. het was ‘marché’, een gezellige drukte, opbouwen van de kraampjes.. Lekker gedouched (offe gedoucht?) en toen Liam wakker gemaakt. Tassen weer alfabetisch ingepakt en naar beneden voor het ontbijtje, dit maal een karig ontbijtje en we spraken af geen ontbijt meer te nemen maar onderweg ons eigen ontbijtje te gaan nemen.. De gisteren gekochte eieren en nieuw gasflesje moesten immers geld gaan opbrengen. 8h45 vertrek langs de Gaves richting Oleron-Sainte-Marie via de D29, D17 en de D27 naar Navarrenx.. Onderweg In Sauveterre-de-Béarn, bij een supermarché, spek gekocht en de watervoorraad aangevuld, daar tevens enkele moertjes en boutjes gekocht zodat er ook aan het stuur van Liam een bidon kon hangen.. Iedere keer zo’n bidon van voor naar achteren doorgeven, gaat soms wel gepaard met wat geslinger. Bij het tankstation de banden goed op spanning gebracht, dat konden ze wel gebruiken… In Navarrenx, na de eerste 44 km, op een schaduwrijk plekje langs de weg ons kampvuurtje gemaakt en ons eerste eitje gebakken. Het was 12.15 en echt warm in de zon. Op de fiets heb je altijd wind, in de zon stil zitten was het echt heet. Het eitje met spek en brood smaakte voortreffelijk, heeeeeerlijk met een prachtig uitzicht.. Nog even binnen de ommuurde stad gefietst, het was er druk, ook hier ‘marché’ en weer verder.. Liam wilde echt doorfietsen, we waren op de helft en op de foto van het al geboekte hotel was volgens hem een zwembad te zien.. Dus verder… over heel rustige wegen.. met de nodige venijnige hellinkjes waar ik Liam wel weer even nodig heb, op commando fietst hij harder!! De Pyreneeën die we gisteren voor het eerst in de verte zagen liggen, komen steeds korterbij en imponeren ons steeds meer.. In Oleron-Sainte-Marie nog even een terrasje gepikt en onze weg vervolgt, nu staat op de borden al de ‘col de Somport’ vermeld en daar moeten we dus morgen overheen, 1632m. Daarna de eerste 11km van de 52km klimmen, Lurbe-Saint-Cristau bereikt en het hotel gevonden mét zwembad waar we dus wel een uurtje in gelegen hebben, Liam mét zijn duikbril én nieuwe onderwater camera… de eerste foto is gemaakt!! Op de booking site stond vermeld dat ik geluk had gehad, we hadden de laatste kamer!! In het echt blijkt dat dus (weer) niet zo te zijn.. Ik geloof dat er nog 1 ander stel aanwezig is.. Het restaurant is open tussen 12.30 en 14.30 en tussen 19.30 en 22.30.. Mijn pilsje moet dus nog even wachten.. Gelukkig voor Liam was er nog wat brood over en kon hij zijn dorst lessen met een hete chocolade melk die hij zelf op de kamer vanuit zo’n zakje zelf kon maken..
Om 19.30 dus nog even iets eten en dan neem ik aan vroeg naar bed om morgen vroeg, als het nog fris is, aan diejen klim te beginnen.

  • 03 Augustus 2016 - 18:31

    Trudy:

    Dat is lekker, heerlijk zwemmen na zo'n dagje trappen. Goed idee. Morgen dus serieuze bergen, ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. Volgens mij is jet belangrijkste dat je je warmte kwijt kan, dus vroeg vertrekken zodat het niet bloedheet is en veeeeeeeel water drinken! En Liam, als Apo pas om kwart over twaalf zo'n krijgt in ontbijt, zou ik zorgen voor wat fruit en koeken in m'n tasje! Kijk maar goed om je heen, de echte Pyreneeën zijn nog mooier als de foto van gisteren!

  • 03 Augustus 2016 - 18:48

    Nelleke Renders:

    Wat gaan jullie goed samen! Inderdaad Liam naleving beetje voorraad bij je kan geen kwaad want dit was bijna lunch! Succes met de 1e echte klim!

  • 03 Augustus 2016 - 18:53

    Gerard@tvo-uden.nl:

    Goeoeoeiiiien AAAVONDDD!!

    Leuk om te horen dat het jullie goed gaat en ook dat ik soms alweer gemist word.
    Liam:
    Ten eerste. Als er een gasfles gekocht moet worden? Altijd controleren of de aansluiting gelijk is aan het brandertje dat jullie hebben. (Scoor je altijd mee!!)
    Ten tweede. Bij vertrek uit het hotel altijd aan mij denken en jij de kamerinspectie doen. Sjef naar de fiets sturen om te beladen en alle ruimtes: douche, toilet, slaapkamer (zeker onder het bed en in kasten) goed nakijken wat is blijven liggen.
    Scheelt in Sjef en jouw geval kilometers terug fietsen of bijvoorbeeld een nieuwe helm oid kopen. (Scoor je zeker altijd mee!!)
    Ten derde. Zorg voor voldoende water onderweg en blijf drinken.
    Ten vierde. Altijd meetrappen. (Scoor je helemaal mee!!)

    Tot vlug El Padre!!

  • 03 Augustus 2016 - 21:29

    Vivian:

    Bonsoir!!
    Et joyeux anniversaire voor mama Seep!
    Bonne chance voor de klim morgen!
    Viviab

  • 03 Augustus 2016 - 21:33

    Niek Cas Adam:

    Oh daar :-) Nu nog een foto dat je onderweg in een zwembad duikt bij iemand in de tuin Liam

  • 03 Augustus 2016 - 22:13

    René En Ingrid:

    Nou... Wat zijn jullie goed bezig zeg!! Super Liam.
    Die duik in het zwembad hebben jullie verdiend.
    Succes met de klim morgen en geniet ervan.
    Groetjes de buren!!

  • 03 Augustus 2016 - 23:39

    Pim:

    En nou vraag ik ut veur de laatste keer!
    Hoe lang ben je nou Liam in cm....?
    Potverdomme wat een gezeur......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

liam

ik ben liam en ik ben 12 jaar oud ik ga met mijn opa (Sjef) naar Santiago fietsen; ik ga na de zomer vakantie naar de middelbare en dat wordt een nieuwe tijd voor mij en ik vind het super spannend maar de basisschool was een leuke en speciale tijd dus het moet speciaal worden uitgevoerd en dat doe ik.. en ikke ben sjef, alias apo, 67 jaar jong... fietsfanaat en Santiago de Compostela al een paar keer bezocht.. de eerste keer 10 jaar geleden in mijn eentje.. een onvergetelijke tocht... ik hoop Liam ook een keer te laten proeven van het lekker fietsen met de neus in de wind, regen, zon, sneeuw als het moet zijn... volg ons en reageer a.u.b. voor als we het 'moeilijk hebben'...

Actief sinds 13 Juli 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 14104

Voorgaande reizen:

31 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Liam en Sjef van Bordeaux naar SdC

Landen bezocht: