Toetje van Liam - Reisverslag uit Javier, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu Toetje van Liam - Reisverslag uit Javier, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu

Toetje van Liam

Door: Liam

Blijf op de hoogte en volg liam

05 Augustus 2016 | Spanje, Javier

Toetje van Liam:
vandaag werd ik wakker gemaakt door Apo.. hij zei dat het tijd was om te fietsen, maar ik had nog slaap en wilde blijven liggen.. ik deed mijn fietskleren aan en nam de tassen samen met apo naar beneden. Toen die fiets bepakt en gezakt was, dacht ik dat we meteen gingen fietsen, een ontbijtje was nog gepland door Apo, dat had ik niet verwacht. Wat te nemen?? 2 dingen vielen me op het oog (het deed geen pijn) 1) tortilla de patata, oftewel een aardappelei gerecht 2) een sandwich met kip, bacon, kaas de Roquefort (sterke kaas) en mijn EERSTE salade. Het laatste viel dus op mijn oog!! dat deed wel ff pijn.. kreeg het maar voor de ½, de andere helft ging mee en de tortilla van Apo verdween voor meer dan de ½ in mijn ‘spek’buikkie.
Toen gingen we fietsen, een supermercado, met een fles icetea in mijn houder en Apo maakte slim als hij is een gat in de flessendop zodat ik daar een rietje in kon doen… verder dus.. Toen heel lang doorgefietst (zie verhaal Apo).
Stop bij dat tentje bij Berdun met een door mij bestelde tortilla.. helemaal op.. mijn eerste echte Spaanse tortilla, alleen voor mij. Apo verorberde olijfjes. Lekker smikkelen al pratend met een stel Nederlanders en Vlamingen.. daarna weer op weg.. Doorgefietst tot het meer … Het leukste van deze dag.. een Nederlandse camper… kennis gemaakt met Wim, Judith. Faith en Lev. Leuk gespeeld met die kinderen en geholpen met takken verzamelen en veel gezwommen met Faith die dat wel leuk vond.. Lekker eitjes op het kampvuur gebakken voor Judith, Faith en Apo.. daarna Wim’s aardappel partjes gebakken en die nog lekker opgesmikkeld met broccoli (de ‘boompjes voor Lev) en knakworsten. Daarna nog ff gezwommen en de hout voorraad voor die wildparkeerders nog verder aangevuld en om 19.00 uur vond Apo het tijd om te vertrekken en dus op weg… Onze weg vervolgd naar Javier, helaas was de dam dicht en via een omweg toch in Javier aangekomen, 20.30 uur en nadat Apo had gedoucht, ging ik lekker in bad terwijl Apo de was deed. Daarna lekker toetjes gegeten in het restaurant, het hoofdgerecht hadden we al gehad bij restaurante “Wim de Zaandam”. De beste “patatas fritas d’Espagna”
Ik wens Wim, Judith, Faith en Lev nog een fijne vakantie en een goede terugreis, ik blijf nog even hier in Spanje.. en voor de mensen in Nederland nog een fijne vakantie voor iedereen en voor die mensen die nog moeten werken, zoals mijn ‘arme’ lieve paps, “werkze” en tot ziens over een paar weken!!
El dessert finito!!

oh ja, ome Pimmie ik ben 1,56 cm.. waarom vraag je dat steeds?? wil je nieuw fiets shirt voor mij kopen..
enne Toot het was niet koud daar boven op die top.. apo kookte bijna en ik had het er heet van gekregen!!

  • 06 Augustus 2016 - 00:27

    Dominique:

    Liam, heb de hele middag aan je gedacht! Tijdens een rondrit in Rotterdam zag ik óveral reclame voor kebab... ;-)

  • 06 Augustus 2016 - 07:12

    Sepali:

    Was in slaap gevallen...moest zo lang wachten op mijn favoriete blog

  • 06 Augustus 2016 - 22:00

    Pim:

    Leuk reisverslag mannen....
    En Liam ik vraag steeds opnieuw jouw lengte omdat ik daar nooit antwoord op kreeg......
    Op mijn fietsreis met apo reed ook een mannetje mee van ongeveer anderhalve meter groot...die zei dat ie ook nooit gefietst had....haha ik geloof die mannetjes van rond de 1.50 meter niet meer...vandaar mijn vraag.....( grapje natuurlijk).
    Ga zo door en apo moet al vast een eigen Renfits reserveren voor de reis naar Heimbach want ik vertrek vanuit Geleen....Als dat niet lukt dan wil Liam misschien wel agterop op tandem?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

liam

ik ben liam en ik ben 12 jaar oud ik ga met mijn opa (Sjef) naar Santiago fietsen; ik ga na de zomer vakantie naar de middelbare en dat wordt een nieuwe tijd voor mij en ik vind het super spannend maar de basisschool was een leuke en speciale tijd dus het moet speciaal worden uitgevoerd en dat doe ik.. en ikke ben sjef, alias apo, 67 jaar jong... fietsfanaat en Santiago de Compostela al een paar keer bezocht.. de eerste keer 10 jaar geleden in mijn eentje.. een onvergetelijke tocht... ik hoop Liam ook een keer te laten proeven van het lekker fietsen met de neus in de wind, regen, zon, sneeuw als het moet zijn... volg ons en reageer a.u.b. voor als we het 'moeilijk hebben'...

Actief sinds 13 Juli 2016
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 14097

Voorgaande reizen:

31 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Liam en Sjef van Bordeaux naar SdC

Landen bezocht: