Burgos bereikt - Reisverslag uit Burgos, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu Burgos bereikt - Reisverslag uit Burgos, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu

Burgos bereikt

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg liam

08 Augustus 2016 | Spanje, Burgos

Burgos, a las cuatro de la tarde, 16.00 dus..

Zo die duik in het zwembad van het hotel was echt lekker verfrissend.. na zo’n 120 kilometros fietsen door het Spaanse land.., strak blauw en de wind van schuin rechts voor tegen, lekker briesje bij zo’n temperatuur (28 grados).
Gisteravond afgesproken vandaag vroeg op te staan en te gaan fietsen om nog ff van de frisse ochtend te kunnen genieten en dat lukte wonderwel.. Na het ontbijtje de la casa stonden we gepakt en gezakt klaar voor een foto voor het hostal en maakte de eigenaresse enkele opname’s voor haar site/face-book.. ben benieuwd hoe dat er op komt.. Vanaf een 508 m hoog gelegen Navarrete naar een hoogte van 871 m. met net voor Burgos nog een of andere Puerto van 1150 m. en dan 20 km. afdalen naar Burgos, weer de nodige klimkilometros dus.. Via Najera naar Santa Domingo de la Calzada, waar we op ongeveer dezelfde plek als in 2008, na dik 2 uur fietsen, onze lunch namen. In 2008 met Padre Gerardo en Josine, nu namen wij ons favoriete Tortillas, Liam met spek en ik alleen met patatas. Ook laadden we daar onze 1ste accu op die na die kleine 50 kilometer nagenoeg leeg was en er stonden ons nog wat klimkilometers te wachten. Onderweg werden we verschillende keren ingehaald door steeds weer hetzelfde groepje wielrenners die nogal met pech te kampen hadden. In Sancta Domingo zaten zij ook daar iets te nuttigen. De tandem kreeg bekijks.. Daarna weer door richting Belorado, bergje op en bergje af.. voornamelijk klimkilometers met af en toe een dipje.. waar ik dan weer de dipstand moet aannemen.. Liam heeft geluk dat ik hier niet zo veel uien tot me neem! Net voorbij Belorado was de eerste accu helemaal leeg, de tweede erin gedaan voor de laatste 40 kilometros, dat moest toch wel lukken! Daarna moet je voor een deel van de tocht over de N120, een vrij drukke ‘rode’ weg (op de kaart) waar die vrachtwagen die niet kunnen uitwijken i.v.m. tegenliggers, nogal kortbij je komen.. Liam zit het liefst met losse handen te fietsen en doordat dan tijdens de fietsbeweging de fiets iets meer heen en weer gaat (van links naar rechts) moet ik goed opletten om niet te gaan slingeren… Hem aangeraden dan ook zijn spiegeltje in de gaten te houden of er geen achteropkomende vrachtwagens in zitten, hem geadviseerd om dan graag handjes aan het stuur te houden. Het aantal lopende camino neemt echt toe, er heel wat gezien vandaag; over dat door het hele landschap slingerende pad, soms parallel aan die N120. Als laatste dus nog die klim naar de Puerto de La Pedraja 1150 m. Liam’s accu raakte langzaam leeg...zelfs zo dat hij dreigde te gaan staken toe we in de afdaling na die Puerto een miniscuul klein hellinkje tegenkwamen!! Daarna alleen maar bergaf, met een gemiddelde snelheid van zo’n 35 km/uur zijn die laatste 20 km. een keer afgelegd. Burgos binnen, bij een stoplicht nog de belangstelling van een motoragent, hij sprak ons aan en we praten wat over onze tocht tijdens die periode dat het licht op rood stand.. even dus maar maar wel leuk.. Liam dacht dat hij mij aansprak over het feit dat ik even tevoren door een rood stoplicht gereden was, gelukkig niet dus.. De binnenkomst in Burgos langs die rivier met dat uitzicht op de kathedraal blijf ik schitterend vinden en dan de entree naar de plaza mayor door die poort ook.. Liam’s achterwerk had toen genoeg gezien en hij verlangde haar het hotel en het daarin gelegen zwembad.. Daar lig ik nu op het terras die verslag te schrijven.. hij spartelt in het water, met duikbril op.. Het ernaast geleden fitness centrum heeft hij al bezocht en hij roept me nu weer om even te komen zwemmen.. Zo meteen plaats ik de fotoos van vandaag wel op de kamer en daarna gaan we Burgos in, hopelijk is het dan wat afgekoeld hier..
Tot straks dus

oh ja nog even iets melden:
- buurman Jip, jouw adviezen hebben ons bereikt.. en zijn niet goed in mijn aarde gevallen!! ik trap me niet alleen helemaal kapot!! ook Liam doet zijn best alhoewel ik hem niet altijd kan zien natuurlijk.. breng hem a.u.b. niet op 'slechte' ideeën
- familie Wim, Judith, Faith en Lev.. we hebben eigenlijk geen telefoonnummers uitgewisseld en op voorstel van Liam volgt de mijne hier: +31651145107 en het email adres: stopsmoking@zonnet.nl en dit laatste in geen grapje!! al gestopt??

  • 08 Augustus 2016 - 18:47

    Mark Van Rooij:

    Hoi Liam en Apo
    Heb net ff gegoogled , maar jullie hebben al zeker +/- 500 km gefietst.
    Petje af hoor.Liam supertrots op jou en op apo allang.
    Voor zover ik op de maps zie zijn jullie nu ongeveer halverwege.
    Geniet van jullie avontuur
    Heel veel lieve groetjes Mark

  • 08 Augustus 2016 - 20:11

    Rob Van Der Grift:

    Geweldig opgeschoten vandaag: Burgos bereikt. Bijna op de helft. Gaat helemaal goed komen. En weer veel gezien lees ik. TOP mannen.

  • 08 Augustus 2016 - 20:39

    Wilma:

    Burgos, Borgos, is apo Dalton daar eerder dit jaar niet ook geweest? :-))
    Geweldige reis mannen! Ben jaloers op jullie. Maar het toetje is toch het allerlekkerste ;-)

  • 08 Augustus 2016 - 21:08

    Pim:

    Zier er allemaal goed uit mannen.....alleen die Sixpack...waar is die?
    Zijn jullie weer vlakbij het graf van Die verrekte El Cid geweest?!
    Als je nog iets voor de fiets nodig hebt, dan weet je de fietsenwinkel wel te vinden...je weet wel bij de vriendelijke jongeman die in Vivar del Cid woonde.......
    Veel plezier en wat een luxe: na een fietstocht lekker zwemmen en fitnessen ......Jullie zijn goed bezig!


  • 08 Augustus 2016 - 21:46

    Sepali En Friso:

    Wat een geweldig avontuur zeg...we lezen het met veel plezier...leuke afsluiting van de dag. Kijken jullie al uit naar het weerzien met de rest? Groetjes seep en friso

  • 08 Augustus 2016 - 21:56

    Josine/Omi:

    buenas noches hombres,

    dat gaat echt lekker met jullie.
    ik begon vandaag totaal verkeerd: wilde snel nog wat boodschappen doen voor we naar toverland zouden gaan, dat ging goed, kwam thuis en moest heel nodig een plasje doen, sprint naar boven met mijn iphone in mijn kontzak.
    die lag dus eerder in de plee dan mijn plasje en overleefde dit - net als die van trudy - niet.
    toen sterre en adam naar toverland gebracht en zelf teruggegaan om te kijken wat er met dat ding nog mogelijk was - niets dus.
    nu ben ik dus even mobiel onbereikbaar en dat voelt waardeloos.
    morgen ga ik de iphone van adam ophalen en probeert joep die gebruiksklaar te maken...
    rond drie uur was ik terug in toverland en ben ik daar in de hoogste, grootse en engste rollercoaster - de troy - gegaan. man wat heb ik gegeild en gedacht hoe stom ik was om daar in te gaan, maar uiteindelijk overleefd, in tegenstelling tot mijn iphone.
    als het zo doorgaat zijn jullie voor ons in SdC...
    veel lieve groeten van ons uit langenboom


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

liam

ik ben liam en ik ben 12 jaar oud ik ga met mijn opa (Sjef) naar Santiago fietsen; ik ga na de zomer vakantie naar de middelbare en dat wordt een nieuwe tijd voor mij en ik vind het super spannend maar de basisschool was een leuke en speciale tijd dus het moet speciaal worden uitgevoerd en dat doe ik.. en ikke ben sjef, alias apo, 67 jaar jong... fietsfanaat en Santiago de Compostela al een paar keer bezocht.. de eerste keer 10 jaar geleden in mijn eentje.. een onvergetelijke tocht... ik hoop Liam ook een keer te laten proeven van het lekker fietsen met de neus in de wind, regen, zon, sneeuw als het moet zijn... volg ons en reageer a.u.b. voor als we het 'moeilijk hebben'...

Actief sinds 13 Juli 2016
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 14096

Voorgaande reizen:

31 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Liam en Sjef van Bordeaux naar SdC

Landen bezocht: