Burgos en la noche.. - Reisverslag uit Burgos, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu Burgos en la noche.. - Reisverslag uit Burgos, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu

Burgos en la noche..

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg liam

08 Augustus 2016 | Spanje, Burgos

Burgos, a las nueve y media de la tarde, 21.30 dusse

Na de middagzwemsessie, even door Burgos gelopen en gekeken waar we ergens konden eten.. Het was tegen 20.00 uurHeeft ie wel of geen honger? hoeveel wíl hij en kán hij eten.. Bij verschillende gelegenheden grote borden op het terras dat je uit 7 primeros en 7 secundos kunt kiezen… bij de primeros spaghetti bolognaise en bij de secundos pollo en patatas fritas. Dat leek hem wel wat alleen toen we naar binnen, onder in een kelder dat moesten gaan verorberen maar we alleen zaten.. dat was ook niet gezellig en wij weer eruit.. over de Plaza Mayor gelopen en daar plaats genomen bij een taperia.. en hij mocht kiezen.. 1) sandwich 2) pollo 3) calamares en ik had wel zin in chiperones.. de serveerster zei nog dat dat veel was… maar hij had honger.. de sandwich met ei en kaas ging erin, de pollo voor de helft en de calamares werden geproefd en niet goed bevonden.. Mijn chiperones gingen erin en een deel van die pollo.. Wat overbleef werd bezocht op de tafel door enkele brutale mussen die zich op de rand van het bord bij Liam, al buigend, bedankten. Liam zei nog dat het een geluk was dat Joep en Joni er nu niet bij waren!.. Daarna nog wat slenterend over die plaza gelopen, weer langs die imposante cathedraal en naar het hotel. Liam wilde nog even zwemmen en dus zit ik nu op het terras dit avondverslag te tikken. Weer een leuke dag, lekker gefietst, genoten van Burgos en het eten. Zometeen nog Liam’s toetje op de kamer, hopelijk slaapt hij vroeg in, zodat we morgen weer relatief vroeg op weg kunnen. Het zijn nog een dikke 500 km en we liggen ruim op schema.. Morgen een etappe gepland tot in Fromista, daar al een hostal gereserveerd (zonder zwembad en fitnesscentrum)..

• 08 Augustus 2016 - 22:20

Dat Restaurant.
    2010...
    Wat was het koud!!
    De rillingen lopen me nog over het lijf.
    Bij de gedachte al.

Maar troost u. Afgelopen april / mei was ik er ook nog op de fiets met Sjef, Pim en Ben.
    Ontzettend gezellig. En IETS.... Warmer.
    Ook weer drie graden onder nul op het hoogste punt.
    Maar wel een heeeel leuke tocht!