la ultime etapa.. - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu la ultime etapa.. - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu

la ultime etapa..

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg liam

16 Augustus 2016 | Spanje, A Coruña

La Coruna, 16-08-´16, a las diez de la tarde, om teen oer ‘s aovusj dus!!

El ultima dia de la bicycleta… , de letse fitsdag, de laatste dag fietsen… helaas waar maar… einde van een geweldige trip.. een 16 daagse fietstocht met Liam, schitterende belevenissen, mooi weer, lekker afgezien, heeeeeerlijk, niet veel lichter geworden door de lekkernijen onderweg, veel kunnen en moeten kletsen met Liam, van Bordeaux door Les Landes, de Pyreneeën overwonnen, over de Spaanse hoogvlakte gefietst, de ‘Cruz de Ferro’ beklommen, geen pech onderweg gehad dankzij de goede ‘Flyer’ aus Elten! aangekomen in SdC!!
Afgelopen nacht een van de mindere… de hele nacht wakker gehouden door een mug dan wel vlieg die me van links/rechts/onder/boven probeerde te benaderen waarop ik als afweerreacties diverse standjes heb proberen aan te nemen, maar vanmorgen bij het definitief ontwaken, bleek die mug toch te hebben gezegevierd.. op diverse plekken van mijn voor hem/haar goddelijk lijf zaten zijn afdrukken .. Toen Liam (eindelijk) wakker werd, net voor 9.00 uur bleek ook hij door dezelfde mug te zijn lastig gevallen.. zijn dekbed, laken, sprei en wat dies meer zij, lag verspreid in de hele kamer als bewijs van zijn worsteling met die mug.. Omdat het ontbijt bij de prijs inzat vanmorgen gestart dus met het voor ons bekende ontbijtje ‘tortilla con patatas’, cola cao voor Liam en café con leche voor mij. Daarna dus weer gepakt en gezakt de fiets op en op weg… Wat me vandaag weer opviel was de hoeveelheid aan lopende caminogangers, het zijn er echt veel meer als de vorige keren. Hadden we de vorige keer bij het zoeken van een onderkomen net voor SdC ook al problemen, nu kan ik me voorstellen dat dat weer het geval had kunnen zijn… Nu dus niet de hulp nodig van dhr. van de Wiel ooit uut Wanroy. Ik vertelde Liam dat we in 2008 dus problemen hadden met het vinden van een onderkomen en dat ik een vriend had gebeld die dat onderkomen voor mij regelde, verder ook dat we in afwachting van die regeling ergens gegeten hadden waarvan Padre Gerardo de inhoud niet zo goed had kunnen verdragen.. op weg naar ons ‘ door Eric-Jan geregelde’ onderkomen werd hij zieker en zieker en ‘bezocht’ menige groene bak langs de weg waarin hij zijn maaginhoud ledigde.. de rest van de avond hadden wij geen kind meer aan padre Gerardo!! Nu dus vrij gemakkelijk, via de nodige ‘ya visto’s’ SdC bereikt en ook het plein voor de Kathedraal.. Einde… van een… mooie…. vakantie..
voor herhaling vatbaar… Volgend jaar met Adam???

Voor alle volgers, bedankt 1499 x gevolgd!! was leuk om de reacties te lezen.. tot de volgende keer?! Oktober 2016 de trip van Josine&mij van Madrid naar Lissabon?? we sulle weer sien!!

  • 16 Augustus 2016 - 22:50

    Joep & Joni :

    Hoera! Goed bezig!

  • 16 Augustus 2016 - 23:12

    Brienen Antoon:

    Hallo hallo
    Gefeliciteerd , met dat jullie de Kathedraal met niet al te veel kleerscheuren hebben bereikt ,
    en zoals ik steeds heb kunnen lezen hebben jullie erg genoten en het volgend jaar weer , kan ik
    me heel goed voorstellen .
    Antoon.

  • 17 Augustus 2016 - 08:27

    Padre:

    Volbracht!!
    Schitterend!
    Gefeliciteerd.

    En nou vakantie vieren!!!

  • 17 Augustus 2016 - 10:51

    Rob Van Der Grift:

    Mooie finish foto voor de cathadraal SdC. Klasse gedaan !!!

  • 17 Augustus 2016 - 11:03

    Fred:

    Top prestatie gefeliciteerd, nog een fijne vakantie met zijn alle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

liam

ik ben liam en ik ben 12 jaar oud ik ga met mijn opa (Sjef) naar Santiago fietsen; ik ga na de zomer vakantie naar de middelbare en dat wordt een nieuwe tijd voor mij en ik vind het super spannend maar de basisschool was een leuke en speciale tijd dus het moet speciaal worden uitgevoerd en dat doe ik.. en ikke ben sjef, alias apo, 67 jaar jong... fietsfanaat en Santiago de Compostela al een paar keer bezocht.. de eerste keer 10 jaar geleden in mijn eentje.. een onvergetelijke tocht... ik hoop Liam ook een keer te laten proeven van het lekker fietsen met de neus in de wind, regen, zon, sneeuw als het moet zijn... volg ons en reageer a.u.b. voor als we het 'moeilijk hebben'...

Actief sinds 13 Juli 2016
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 14103

Voorgaande reizen:

31 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Liam en Sjef van Bordeaux naar SdC

Landen bezocht: