het laatste toetje van Liam - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu het laatste toetje van Liam - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu

het laatste toetje van Liam

Door: Liam

Blijf op de hoogte en volg liam

16 Augustus 2016 | Spanje, A Coruña

La Coruna, 16-08-’16, a las nueve y medio de la tarde..

Het allerlaatste toetje van Liam,

Allereerst excuses dat jullie gisteren zonder toetje van mij naar bed moesten, want mijn eigen toetje ‘tarte de Santiago’ was niet wat ik ervan verwachtte, het was een notentaart i.p.v. amandelcreme taart, een tegenvaller die Apo weer moest opeten.. Gisteravond had ik nog een tegenvaller, in het hostal lag een schaakspel en Apo geloofde niet dat ik kon schaken, wel dus ooit, lang geleden geleerd van Sydney.. en ik speelde meteen enkele spelletjes met hem.. Apo won er 4 van de 5 en hij had daarna geen zin meer om een ander spelletje te doen.. Hij had honger en dat eindigde dus met een tegenvaller.
Het toetje van vandaag, nu zijn we gearriveerd in ons appartement in La Coruna, vlak bij zee, net lekker nog even gezwommen in de toch wel koude zee.. en we gaan zo meteen nog ergens eten (hoop ik).. over de fietstocht van vandaag het volgende:
Vandaag dus vertrokken uit O Coto, een o CLote dorpje (grapje), het was bewolkt en frisjes. We moesten nog een km. of 70 naar SdC.. meer bergje af als bergje op. In de loop van de dag werd het zonniger en zonniger. De vraag was wie zou er het eerste zijn.. wij of de rest… Om 14.35 kwamen wij op het plein aan en we keken rond, ze waren er niet dus.. wij hadden gewonnen!! Apo belde Omi en het bleek dat ze in de bus zaten en vlak bij de plaza Galicia waren.. even later zag ik ze het plein bij de Kathedraal op komen, papa, Sterre, Omi en Adam… In de tussentijd hadden Apo en ik enkele fotoos geschoten als bewijs dat we er als eerste waren, daarna nog enkele andere fotoos gemaakt met ons allen.. voor het nageslacht zie Apo nog…
Zo dat was dan mijn succesvolle reis naar SdC, gehaald met Apo, in 16 dagen meer dan 1200 km. gefietst!!!
Enne, iedereen nog bedankt voor de tips wat betreft mijn sportieve carrière.. ik zal het een en ander in gedachten houden, op dit moment ben ik bezig met een nieuwe hobby, ‘ganzenborden’, ‘El Juego de la Oca del camino de Santiago’, Adam heeft net het eerste spelletje gewonnen en ik het tweede!!
Groetjes aan iedereen en nogmaals bedankt..

Liam

  • 16 Augustus 2016 - 23:24

    Toot:

    Hy Liam ,
    Jij wordt ook bedankt voor je leuke Stukjes,waar ik soms erg om moest.



    moest lachen. Jullie zullen samen best vaak gelachen hebben.
    Nog veel plezier.met zijn allen.
    Dit laatste is wat aan de slordige kant,maar je begrijpt het wel.
    Groetjes. Toot en slaap lekker!!!!!, zonder muggen!!!!!!.

  • 16 Augustus 2016 - 23:31

    Lieke:

    Veel plezier nog met zijn allen!!! Xxx

  • 17 Augustus 2016 - 07:41

    Joep & Joni :

    Super trots op je Liam! Knappe prestatie!

  • 17 Augustus 2016 - 10:44

    De Buren!:

    Super Liam! Kei knap van je. Fijne dagen nog met alle.

  • 17 Augustus 2016 - 10:44

    De Buren!:

    Super Liam! Kei knap van je. Fijne dagen nog met alle.

  • 17 Augustus 2016 - 19:22

    Jeroen En De Rest:

    Hopelijk is La Coruna iets spannender dan o Cloto Liam :-)
    Maar supergoed gedaan hoor.. vanaf nu alleen maar bommetjes maken, eten spelletjes doen en kletsen, even niet meer fietsen.. ook heeeeeerlijk :-)

  • 17 Augustus 2016 - 22:05

    Pim:

    Proficiat Liam en Sjef....Goed gedaan hoor!
    Leuke verhalen, foto's en filmpjes ........
    Veel plezier verder....misschien kunnen jullie nog gaan genieten van de eerste etappes van de Vuelta?......
    Groetjes

  • 18 Augustus 2016 - 12:52

    Sandra Verhagen:

    geweldige prestatie en een mooi avontuur van jullie samen!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

liam

ik ben liam en ik ben 12 jaar oud ik ga met mijn opa (Sjef) naar Santiago fietsen; ik ga na de zomer vakantie naar de middelbare en dat wordt een nieuwe tijd voor mij en ik vind het super spannend maar de basisschool was een leuke en speciale tijd dus het moet speciaal worden uitgevoerd en dat doe ik.. en ikke ben sjef, alias apo, 67 jaar jong... fietsfanaat en Santiago de Compostela al een paar keer bezocht.. de eerste keer 10 jaar geleden in mijn eentje.. een onvergetelijke tocht... ik hoop Liam ook een keer te laten proeven van het lekker fietsen met de neus in de wind, regen, zon, sneeuw als het moet zijn... volg ons en reageer a.u.b. voor als we het 'moeilijk hebben'...

Actief sinds 13 Juli 2016
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 14098

Voorgaande reizen:

31 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Liam en Sjef van Bordeaux naar SdC

Landen bezocht: