83 kilometros/hora!! - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu 83 kilometros/hora!! - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu

83 kilometros/hora!!

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg liam

15 Augustus 2016 | Spanje, Palas de Rey

O Coto, 15-08-’16, a las tres y media de la tarde, half vier ‘s middags.

Zo, om in mijn broer Pim’s woorden te spreken dat was een dagje Limburg: Geleen- Thull- Hoensbroek -Voerendaal-Colmont- Vrakkeberg-Fromberg- Wylre- Valkenburg-Meerssen- Bunde- Geullle-Urmond- Geleen, was er niets bij, de nodige venijnige klimmetjes terwijl ik vanmorgen tegen Liam gezegd had dat het een vlakke etappe zou worden! En dat heb ik geweten, het nodige commentaar van achteren over zoveel klimmetjes achter elkaar waar meneer zijn sowieso gepijnigde bovenbeen spieren moest gebruiken en die voelt hij blijkbaar !! (hoera!). Ik geloof dat het tijd wordt dat we SdC bereiken. Vlgs. een volger die met argusogen, vergrootglas, groothoeklens onze verslagen en toetjes volgt staat SdC al op de kaart!! Vanmorgen waren het nog meer dan 100 kilometros en nu net voor O Coto nog 58 én we zijn in de Provincia Coruna! Wat de reis zelf betreft, lekker gefietst, lekker dat gevoel bergop, zwetend onder je helm, de spanning in je benen, en dan bovengekomen, uithijgend de berg weer af.. om dan de volgende beklimming weer te zien, kickend.. Ik wist nog van de vorige keer dat de afdaling naar Portomarin, ook een mooie was, brede weg, waar je de remmen niet hoeft te gebruiken, goed overzicht, geen lopende caminogangers op de weg en geen haarspelden. Geen nat wegdek, geen slipgevaar, een ideale dag om Padre Gerardo’s record van 82 km/hora te breken en dat zou en moest uit de annalen !! 83 stond op een gegeven moment op de teller en tevreden daalden wij, verder rustig, af .
Beneden aangekomen bij een waterbassin, een embalsa, even gestopt en van kleding verwisseld, even een frisse duik genomen in het redelijk warme water; voor de leden van de zwemclub ‘aan de overkant’ zeker 23 graden!! daar even ingelegen en toen het Canadees echtpaar dat we net gepasseerd waren ons over de brug weer passeerde, ons weer aangekleed en verder. Met mw. Canadees bergop even in gesprek geweest. Zij waren in Logrono gestart en gingen via SdC naar Lissabon en van daaruit weer naar Canada. Liam wist haar goed te vertellen waar wij mee bezig waren!. Zij durfde niet zo goed af te dalen omdat ze weer een spaak in het voorwiel gebroken had, de zoveelste keer.. weer dus een ‘ya visto’... en daar tegenover haar maar niet te veel over uitgeweid. In het plaatsje Portomarin even gestopt, de plaza mayor bezichtigd en op de gevoelige plaat vastgelegd. Om daar te komen moest je dus weer zo’n 15% helling nemen!!. Daarna verder, het laatste stukje, via Palas de Rei, langs de N 547, tot halverwege Meride waar, net over de provincie grens, O Coto gelegen is, op 58 kilometros de SdC..
Het eerste biertje smaakte weer als vanouds… even douchen en wat uitrusten, kijken wat er te eten valt, hier of bij de overburen, en dan sulle we sien wat het laatste toetje van Liam wordt.

hasta luego,
el Jefe

• 15 Augustus 2016 - 16:57

Trudy:

Nog ff volhouden Liam!

• 15 Augustus 2016 - 17:05

Omi/Josine:

wij zijn er bijnaaaa, jij bent er bijnaaaa, maar nog niet helemaal!!!

hasta manana!

• 15 Augustus 2016 - 18:03

Rob Van Der Grift:

Nog één keer op de pedalen gaan staan, en uit laten rollen: BINNEN in SdC !!!
    Petje af en diepe buiging. Geweldig gedaan mannen. Kijk uit naar de finish foto in Santiago de Compostela. En voor dadelijk; SMAKELIJK, met een Vino tinto en een cola-the.

• 15 Augustus 2016 - 19:32

Pierre:

Staek murge 'n kerske aan, bedankt vuur de sjoon verslage ,aug die van de toetjes en veur alle2 de felicitaties, groetjes en good toes.

• 15 Augustus 2016 - 20:14

Sepali En Friso:

Eindbestemming bijna bereikt? Wij gaan jullie verslagen missen. Zet 'm op nog even...liefs van ons

• 15 Augustus 2016 - 20:52

Pim:

Bravo mannen....nog ff volhouden....en de groeten aan omi en de rest van de femmielie ....

• 15 Augustus 2016 - 21:45

Lieke:

Zo zo!!!! Nog effe en jullie zijn er! Goed gedaan mannen! Xxx

• 15 Augustus 2016 - 22:14

Dominique:

you (almost) did it!!!!

• 16 Augustus 2016 - 07:11

Sepali En Friso:

Heel veel plezier nog met de voortzetting van jullie welverdiende vakantie en veel groetjes aan de rest. Bedankt voor het geweldige leesvoer. Liefs van ons