Een wandel-etappe - Reisverslag uit León, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu Een wandel-etappe - Reisverslag uit León, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu

Een wandel-etappe

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg liam

11 Augustus 2016 | Spanje, León

Leon, 11-08-2016, 14.00 uur

Zo dat was een wandel-etappe, 66 kilometros, er zat werkelijk geen enkel venijnig klimmetje in.. Fietsen over de meseta.. met de wind schuin van rechts achter, in de rug dus. In het Noorden een bergketen (het Cantabrisch gebergte) en heel ver voor ons doemt er ook eentje op (de Montes de Leon) waar we dus ons overmorgen op kunnen loslaten, dan mét 'de cruz de ferro'.. Vandaag dus een rustige etappe.. We sliepen voor ons doen redelijk vroeg, d.w.z. ik viel tegen 11.00 uur in slaap en hoorde nog vaag dat Liam even later het toilet bezocht.. Vannacht wel nog een keer wakker geweest omdat de kraan van het toilet maar bleef doorstromen.. even loodgieter gespeeld en weer gaan slapen. Even voor 8.00 wakker en maar gaan douchen en weer aan ‘t inpakken geslagen, ondertussen Liam af en toe onder zijn voeten gekieteld en de TV even aangezet om wat te zien van de Olympische Spelen en het weerbericht… de komende dagen ‘el sol’ en de wind blijft van schuinachter ons waaien.. NNO. Verder ook gezien dat er weer een fiks bosbrandje woedt in de buurt van SdC.. gelukkig staat de wind dus richting zee!! Daarna een pelgrimsontbijtje in het Hotel genuttigd en op weg, weer de nodige lopers gepasseerd en ook heel wat fietsers.. Binnen 1 uur had Liam er wel 100 geteld en de meeste krijgen van hem een ‘bon camino’ te horen, tenminste als hij niet aan ‘t zingen is.. Het was een druk radio-verkeer met achteren vandaag.. van alles is de revue gepasseerd.. Na zo’n 40 km fietsen ergens langs de weg een stop ingelast en een tortilla besteld, deze keer alleen een omelet zonder patatas.. en weer verder. Zonder al te veel bemoeienissen die laatste 25 km afgelegd..onderweg nog een keer gestopt omdat Liam nog enkele fitness oefeningen langs de route wilde doen en daarna Leon binnen gefietst richting de Kathedraal, daar vlakbij ergens had ik al een Hostal geboekt en toen we stonden te MIO’en (waar je het adres van het hostal ook op kunnen inbrengen), bleken we er 20 meter vanaf te staan.. vlakbij de Kathedraal dus.. Nu ben ik net gedouched en Liam zit nog een af ander spelletje op zijn telefoon te spelen.. zo meteen gaan we een ijsje eten, de cathedraal bezoeken en lopen we even naar de Casa Botines van Gaudi (fotoos daarvan volgen dus later vandaag).

Hasta luego,

El Jefe

  • 11 Augustus 2016 - 14:38

    Sepali En Friso:

    Hier weer een berichtje uit Nijmegen...jullie hebben het bericht wel heel vaak geplaatste..denken jullie niet

  • 11 Augustus 2016 - 14:43

    Sepali En Friso:

    Vorige bericht mislukt. We kijken uit naar de foto's. Xxx





  • 11 Augustus 2016 - 15:04

    Wilma:

    Voor mij vandaag ook een wandeletappe maar dan wel een echte. De eerste dag van de heuvellandvierdaags en nu 21 km oppe teller. Mijn start was iets vroeger, om 7 uur. De wind schuin van alle kanten haha, maar wel voor de regen binnen. Hasta mañana en veel fietsplezier!

  • 11 Augustus 2016 - 15:18

    Pim:

    Dan kunnen jullie ff recupereren voor de bergetappe van mañana .
    Vandaag heb ik zo' n 70 km in de benen zonder pauze.......( Geleen- Thull- Hoensbroek -Voerendaal-Colmont- Vrakkeberg-Fromberg- Wylre- Valkenburg-Meerssen- Bunde- Geullle-Urmond- Geleen)....nieuwe bidonhouder aangeschaft ( Ja Gerard die klittenbanden van jouw uitstekende reparatie in de regen op de Spaanse hoogvlakte hebben het tot heden volgehouden)...bleek dat ik volgens de oplettende medewerker van Wijnen een breuk heb( niet in mijn polsen maar in het Frame).Fotoos zijn inmiddels opgestuurd naar Canondale .....Schijnbaar is een damesfiets niet zo bestand tegen die mannenkracht.........we zullen zien....nieuw frame of nieuwe fiets...........
    Sterkte morgen Jef en Liam....ik maak morgen ook nog een tochtje.....

  • 11 Augustus 2016 - 16:20

    Toot:


    Hallo tandemgangers
    Ik heb al twee keer gereageerd zonder succes en eerlijk gezegd kreeg ik er genoeg van.
    Dit is de laatste keer dat ik het probeer en mocht het weer niet gaan,jammer dan en wens jullie een hele goede eindetappe.
    Het zal wel weer aan mij liggen.
    Groetjes uit Wilbertoord.forum.parkietenweb.nl › ...
    Hoe komt dat forum er nu weer bij,??.
    Ik denk dat ik een tover iPad heb.

  • 11 Augustus 2016 - 19:00

    Liam Van Rooij:

    Beste Toot,
    nooit te oud om te leren.. proficiat het is je gelukt ! de aanhouder wint!! dacht al dat er iets met je aan de hand was ! vingers gekneusd tijdens een van je vele valpartijen waardoor je niet meer zou kunnen typen of zoiets.. groetjes uit Leon!! (i.p.v. een kaart, weer een postzegel gespaard!)

    enne Pim,
    de bergetappe steit veur euvermurge geplend!... de cruz de ferro !!
    enne Wilma,
    wanjel ze.. veer sulle dich gedenke!!

    enne Seep,
    die internetverbindingen zijn hier zeer wisselvallig dan doet ie het en dan weer niet !! dacht dat het me dus niet gelukt was en nu bleek ik kort achter elkaar dus 5x het verslag van vanmiddag ingebracht te hebben! vervelende bijkomstigheid is het feit dat alle volgers dan 5 x een melding binnen krijgen... heb er snel weer 4 verwijderd.... groetjes Sjef & Liempie

  • 11 Augustus 2016 - 23:57

    Sepali :

    Oh oke....das een goede reden ☺

  • 12 Augustus 2016 - 09:21

    Gerard@tgo-uden.nl:

    PimmelePom,

    Jeeeee man..... Wie had dat verwacht dat je frame gescheurd zou zijn.
    Erg vervelend. Zij wel vermeld, dat we natuurlijk wel HHHEEEEELLL bijzondere paden hebben bereden met onze stalen rossen.
    Gelukkig is de scheur niet tijdens onze memorabele tocht doorgebroken; ik denk dat we dan toch allemaal erg beteuterd zouden hebben opgekeken.
    Verder ben ik er trots op dat mijn noodreparatie nog steeds voldoet.
    Es ge't nie mer wit.
    Pur en Kit!.
    Waar ik samen met mijn goede vriend Sjef graag achteraan fluister:
    DuckTape en Klittenband.

    Gegroet,
    Padre.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

liam

ik ben liam en ik ben 12 jaar oud ik ga met mijn opa (Sjef) naar Santiago fietsen; ik ga na de zomer vakantie naar de middelbare en dat wordt een nieuwe tijd voor mij en ik vind het super spannend maar de basisschool was een leuke en speciale tijd dus het moet speciaal worden uitgevoerd en dat doe ik.. en ikke ben sjef, alias apo, 67 jaar jong... fietsfanaat en Santiago de Compostela al een paar keer bezocht.. de eerste keer 10 jaar geleden in mijn eentje.. een onvergetelijke tocht... ik hoop Liam ook een keer te laten proeven van het lekker fietsen met de neus in de wind, regen, zon, sneeuw als het moet zijn... volg ons en reageer a.u.b. voor als we het 'moeilijk hebben'...

Actief sinds 13 Juli 2016
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 14190

Voorgaande reizen:

31 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Liam en Sjef van Bordeaux naar SdC

Landen bezocht: