het toetje van Liam - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu het toetje van Liam - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van liam rooij - WaarBenJij.nu

het toetje van Liam

Blijf op de hoogte en volg liam

10 Augustus 2016 | Spanje, Sahagún

Sahagun, om 20.30 uur.

Het toetje van Liam..

Vanmorgen uitgeslapen en wel vertrokken! maar eerst nog omdat ik honger had, 2 stuks van die heerlijke tortillas con patates opgegeten die ze vers bereid in dat hostal hadden, heerlijk, ik heb mijn vingers erbij afgelikt.. Toen Apo de fiets weer op zijn pikkel had getrapt zijn we vertrokken.. De wind was koud en irritant, ik mocht apo’s jas aan want ik was de mijne kwijtgeraakt… (lees verslag gisteren). Dat jasje was leuk, ik kan er mijn eigen huid door zien, net als een boterham in een zakje, maar ik had het niet meer koud van die wind.. en de zon scheen door dat plastic zakje heen, lekker warm. Onderweg hebben we gezongen.. van je “we gaan nog niet naar huis, nog lange nie, nog lange nie, want m’n moeder is niet thuis etc.etc.”; alle familieleden, vrienden en bekenden hebben we gehad.. heel lang gezongen en over een hobbelig grindpad gereden. Toen we bij onze bestemming van vandaag kwamen, wilde ik meteen naar het hotel het zwembad in.. maar apo wilde eerst een nieuw jasje kopen en wat snacks voor aan het zwembad.. dus dat maar eerst gedaan.. meteen ook nog een nieuwe bal gekocht, want de vorige is onderweg van de fiets geraakt wrsch. door de door mij aangelegde driedubbele losse knoop. Bij een hostal in het centrum een colaatje met tortilla con patatas én als toetje een overheerlijk amandeltaartje gegeten, met veel poeder… daar lust ik er meer van zei ik nog tegen apo.. maarre dat ging toen niet door.
Daarna een uurtje of zo in het zwembad gelegen, apo proberen ‘stressen’ te leren (kaartspelletje) maar hij kon niet tegen zijn verlies, snapte er werkelijk niets van!!. Omdat het tegen 19.00 liep, vroeg opa of ik met hem even het centrum in wilde lopen om te zien wat daar te eten viel.. of er iets voor mij bij was en tevens om daar nog zo’n amandeltaartje te halen voor morgenvroeg bij het ontbijt. En je gelooft het of niet maar opeens zagen we ‘HET” ….. niet te geloven… eindelijk gevonden!! Nog beter dan het beste toetje: KEBAB!!
Dacht eerst dat ik er wel 2 van op kon… maar na 1 zat ik al helemaal vol!!
Ik hoop morgen in Leon weer een kebabtent te vinden!!

Tot morgen dus, Liam


  • 10 Augustus 2016 - 21:16

    Josine/Omi:

    eindelijk, eindelijk,
    kebab en zo te zien was het lekker!
    he liam, volgens mij ben je aardig bijgekleurd, ik zie de handschoenen op je handen.
    je tanden lijken ook witter dan wit, terwijl je niet geweldig poetst, las ik.
    wordt steeds benieuwder hoe je er in het echt uit ziet volgende week!
    morgen ga ik met sterre en liam een nachtje kamperen op de schatberg en vrijdag
    met caravan weer terug naar langenboom.
    komen jullie morgen of overmorgen bij de cruz de ferro?
    fijne avond nog en slaap lekker straks!

  • 10 Augustus 2016 - 21:58

    Sepali En Friso:

    Kebab. ..eindelijk!!!! Daar hebben jullie ver voor moeten fietsen... op justeat. Nl gaat het wat sneller(Kebab bestellen) maar dan heb je niet zo'n fantastisch avontuur als jullie nu hebben inclusief een hele culinaire rondreis door Frankrijk en Spanje! Apo heeft de badmuts toch nog opgezet? Staat heel mooi! Goed tegen de zonnestralen daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

liam

ik ben liam en ik ben 12 jaar oud ik ga met mijn opa (Sjef) naar Santiago fietsen; ik ga na de zomer vakantie naar de middelbare en dat wordt een nieuwe tijd voor mij en ik vind het super spannend maar de basisschool was een leuke en speciale tijd dus het moet speciaal worden uitgevoerd en dat doe ik.. en ikke ben sjef, alias apo, 67 jaar jong... fietsfanaat en Santiago de Compostela al een paar keer bezocht.. de eerste keer 10 jaar geleden in mijn eentje.. een onvergetelijke tocht... ik hoop Liam ook een keer te laten proeven van het lekker fietsen met de neus in de wind, regen, zon, sneeuw als het moet zijn... volg ons en reageer a.u.b. voor als we het 'moeilijk hebben'...

Actief sinds 13 Juli 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 14176

Voorgaande reizen:

31 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Liam en Sjef van Bordeaux naar SdC

Landen bezocht: